RIEBALŲ PERSODINIMAS Į VEIDĄ

Riebalų persodinimas į veidą - tai procedūra, kurios metu iš donorinės kūno vietos (dažniausiai - pilvo, juosmens, šlaunų) nusiurbiami riebalai ir mažomis injekcijomis suleidžiami į veido sritį: skruostus, lūpas, smilkinius, paakių zoną ir pan. Tokios operacijos rezultatas - išsilyginusios raukšlės, stangresnė, putlesnė ir gyvybingesnė veido oda, dailesnis veido kontūras bei jaunatviškesnė išvaizda.

Riebalų persodinimas naudingas tuo, kad jo metu sprendžiamos dvi problemos - pašalinamas riebalų perteklius nepageidaujamoje kūno vietoje ir atjauninamas veidas. Kadangi persodinami yra to paties paciento riebalai, nėra atmetimo ar alerginių reakcijų rizikos, o rezultatas - itin natūralus.

Prieš operaciją įvertinami odos pokyčiai, raukšlės, jų gylis.

Operacija atliekama taikant bendrinę nejautrą, jos trukmė - 2 val.

Riebalų persodinimo į veidą procedūra susideda iš kelių etapų. Pirmiausia iš donorinės kūno vietos yra nusiurbiami riebalai (liposukcija). Liposukcijos metu kūno riebalai paimami taip, kad nebūtų sužalotos gyvos ląstelės ir jos sėkmingai prigytų kitoje kūno vietoje. Nusiurbti riebalai yra specialiai apdirbami ir tuomet chirurgas, naudodamas specialų instrumentą - kaniulę - itin mažais kiekiais suleidžia riebalus į pageidaujamą veido sritį.

Svarbu žinoti, jog dalis persodintų riebalų kūno ląstelių paprastai neprigyja (vidutiniškai prigyja apie 30-50 proc. riebalų), todėl dažnai atliekama hiperkorekcija - persodinamas didesnis riebalų kiekis. Dėl tos pačios priežasties kartais gali prireikti ir keleto operacijų pasiekti maksimaliam estetiniam rezultatai.

Pacientės išleidžiamos kitą dieną, į darbą grįžti rekomenduojama po 7-10 dienų.

Pooperacinis laikotarpis po riebalų persodinimo į veidą apima ne tik veido gijimą, bet taip pat ir donorinės kūno dalies, nuo kurios buvo nusiurbti riebalai, gijimą. Paprastai riebalų nusiurbimas yra gerai toleruojama procedūra, po kurios apie savaitę-dvi gali pasireikšti mėlynės ir patinimas. Gijimas taip pat tiesiogiai susijęs ir su nusiurbtų riebalų kiekiu: kuo daugiau riebalų nusiurbta, tuo didesnės mėlynės ir patinimas gali pasireikšti, o gijimas trukti ilgiau.

Gyjant veidui apie savaitę po operacijos tikėtinas patinimas, mėlynės, skausmas veido srityje, taip pat ir tose kūno vietose, iš kurių buvo nusiurbti riebalai - tai normali organizmo reakcija.

Po operacijos sportinės veiklos reikėtų vengti apie 2 mėn. Po operacijos nerekomenduojam laikytis alinančių dietų ir reikėtų vengti kardio pratimų.

Kadangi operacijos metu yra persodinami to paties žmogaus riebalai, nėra atmetimo ar alerginių reakcijų rizikos. Pagrindinė rizika - jau minėtas persodintų riebalų tūrio sumažėjimas, kuris priklauso nuo individualių organizmo savybių. Tokiu atveju atliekama papildoma mažos apimties operacija.

Kaip ir po bet kurios kitos intervencinės procedūros, po šios operacijos gali pasireikšti kraujavimas, infekcija, skausmas, skysčių kaupimasis, padidėjęs jautrumas ar tirpimas veido ar donorinėje kūno srityje, asimetrija. Visų šių komplikacijų dažniausiai išvengiama laikantis chirurgo rekomendacijų po operacijos.

Pirmieji rezultatai matosi jau po kelių savaičių, o galutinis rezultatas - po 3-6 mėn.

Svarbu žinoti, kad riebalų persodinimo į veidą rezultatai yra ilgalaikiai, tačiau veido stangrumas gali kisti priaugant ar numetant svorio. Todėl, siekiant išlaikyti operacijos rezultatus, rekomenduojama išlaikyti stabilų svorį, sveikai maitintis ir sportuoti.

Veido jauninimas riebalų injekcijomis: nuo 1500 EUR